کد مطلب:321160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:271

نظرات علمای سنی مذهب درباره صاحب الزمان
حتی مخالفان هم به خاطر اینكه اهل عالمند و از اشارات قرآن و نظرات و پیش بینی های سایر ادیان نتیجه گیری كرده اند
نمی توانند از اظهار نظر و قبول ناجی عالم آینده و حجت خدا و حضرت صاحب الزمان كه پایان جهان را در دست دارد خودداری، نمایند بدین قرار بیان می گردد.

1- صاحب كتاب (فصول مهمه فی معرفت الائمه) شرح مفصل در احوالات حضرت حجت می نویسد. ثابت می كند كه فرزند امام حسن عسكری (ص) مهدی قائم خواهد بود كه خداوند مخفی اش نموده و آن حضرت را كه در دوران مخالفت با امامان لازم بود پنهان كردند.

2- اما كتاب تاریخ موالید وفات اهل بیت شیخ ابومحمد عبدالله نوشته بعد از ذكر امام حسن عسكری (خلف صالح) كه می گویند امام زمان (ع) می گویند و امت مهدی را اشاره می نماید كه كنیه او ابوالقاسم است و در آخر خروج می كند.

علماء دیگر مانند جامی - حنفی و شیخ عبدالوهاب بن احمد و شیخ عبدالحق و دهلوی و دیگر علماء سنت درباره حضرت مطالبی نوشته اند.

3- شیخ عبدالحق از اهل تسنن كه كتابی بنام تصانیف
نوشته از كتب معروف سخا است در كتابی بنام مناقب كه درباره اخلاق امامان نوشته است كه امام حسن عسكری دعا می نمود خدا او را پسری عطا نماید و همسری به نام نرجس همسر آن حضرت به درد زایمان دچار گردید حكیمه وقتی رسید فرزندی به دنیا آمده بود ختنه كرده. (البته درباره تمام امامان اكثر نوشته شده موقع تولد چنین بودند) امام و دست بر پشت و چشمانش كشید و اذان در گوشش چنین خواند و گفت عمه آن كودك نزد مادرش ببرید چون نزد امام آمدم مولود را دیدم كه از كودكی نور بزرگی در چهره او بود دلم شاد شد امام گفت این همان مولود منتظر ماست كه ما را بدان قبلا بشارت داده بودند پس از مدتها روزی آمد و پرسید آن كودك چه شد؟ فرمودند سپردم به كسی كه مادر موسی فرزندش را به او سپرده بود.